pondelok 11. júna 2012

Aj ty môžeš vydať knihu !





Rozhodla som sa napísať tento článok pod jedným, jediným účelom.

A to kvôli tomu aby som motivovala a nakopla ľudí, ktorí písaniu venujú viac než deň v mesiaci.
Ešte predtým než si prečítate nasledujúce riadky Vám chcem priblížiť ako to teda funguje.
Svoju prvú ,nazvime to minibrožúru, som napísala pred 2 rokmi. S naivnými predstavami, idealizmom som chcela urobiť dieru do sveta. Ha-Ha . No, dieru som síce urobila, ale s opačným efektom. Chvíľu som potom prestala písať a veľa som čítala, aby som našla svoj osobitý štýl písania.
O rok a pol neskôr som začala písať príbeh Neutop sa, ktorý som po častiach hádzala na internet. Nezaháľala som a okrem neho som písala články, ktoré som pravidelne publikovala. Poslala som svoj rukopis viacerím vydavateľstvám.
Aké boli reakcie???
Pravda je, že na Slovensku je veľa vydavateľstiev. Je samozrejmé, že ak ste napísali román, nepošlete ho do vydavateľstva, ktorý vydáva knihy o pstruhoch.
Reakcie z vydavateľstiev boli rôzne.
Tak napríklad stretla som sa s reakciami ako :
NEOZVALI SA MI.
OZVALI SA, ALE NEMAJÚ ZÁUJEM.
OZVALI SA MI, ALE : Váš rukopis je hodný knihy,  ale bohužiaľ nemáme finančné zdroje, ale môžete požiadať o grand na ministerstvo kultúry.
                                   : Páči sa nám to, ale mohli by ste napísať ešte 150 strán? ( moja odpoveď : akože normostrán? :)) )
                              
Ale veď áno, mohla som požiadať o grand, mohla som napísať ešte 150 strán, ale neurobila som to.
A neurobím to.
Pretože som si istá, že z pôvodnej myšlienky, ktorú propagujem v knihe by vzniklo úplne niečo iné.

Pravda je taká, že všetko sa točí o financiách.
Ak máte peniaze, môžete všeličo. Možné i nemožné.
Napríklad si môžete vydať knihu zo zlata.
A môžu tam byť aj diamanty :)

Ale, nie tak  vážne.
Vznikla alternatíva, ktorá sa mi zdala najvhodnejšia a tak moja kniha výjde, či chcete, či nie :)


Nie, nie som slávna.
Nie, nezbohatla som na tom.
Nie, nenahováram si, že som mega spisovateľka a vôbec nazvať sa tak, je viac než trúfalé.
Som obyčajné dievča z malého mesta, ale vďačné a ochotné niečo robiť.
Nie len pre seba...
Ak sa pohrávate s myšlienkou, že Vaše texty by si mala prečítať i ďalšia časť populácie, tak možno máte šancu.

KTO MÁ ŠANCU?

Každý má šancu !
Akokoľvek to znie ako pátos, je to pravda.
Ide už len o to, o čo Vám ide.
Chcete napísať knihu aby ste bol slávni?
Chcete sa spopularizovať?
Nikto nevidel Vaše príspevky, ale vy ste si stopercentne istí, že Vaše dielo bude mať mega úspech?
NO TO URČITE !!!

Ak píšete a píšete radi, malo by Vám byť jedno, či to uvidí celé Slovensko alebo len štvrtina.
Povedal Vám niekto, že je to fajn? Okrem rodiny samozrejme a kamarátov. Viete, tí Vás majú radi a nechcú aby ste boli sklamaní ak Vám povedia, že je to o ničom.
Myslím niekto cudzí.
Niekto koho nepoznáte a dostane sa k Vašim textom.
Nie??

Jaaj. No, dobre. Tak poďme ďalej.

Je veľmi dobré ak publikujete na blogoch: SME, PRAVDA...,  ale ak nechcete byť komerční a nechcete sa podriaďovať kódexom, tak existujú blogy, kde môžete písať, čo len chcete. ( www.blogger.com )

Bohužiaľ,bez spätnej väzby môžete  zabudnúť i na vydanie leporela.
Reakcie ľudí sú veľmi dôležité, oni Vám ukážu či sa im páči Vaša tvorba, či sa k nej budú vracať a aký žáner Vám ide.

No a tento článok píšem i preto, že Vám chcem niečo navrhnúť.
Navrhnúť nie sľubovať !
Vždy som chcela dať dokopy ľudí, ktorí tvoria.
Píšu cestopisy, prózu, poéziu.
Ľudí, ktorí majú svoj pohľad na svet a chcú ho prezentovať i ďalej.
Ľudí, ktorí sú ochotní prijímať kritiku s tým, že sa niečo naučia.
Ľudí, ktorí sa budú stretávať
Ak teda píšete, ak máte v zásuvke napísanú poviedku, román, básne a najmä máte vysoký stupeň sebahodnotenia, napíšte mi.
Viete ak nás bude viac, môžeme spolu robiť veľké veci a prekvapíme tým budúcnosť.

Vaše diela alebo akékoľvek otázky mi posielajte na : alexandra.supolova@gmail.com



PS : Ak poznáte niekoho, kto sa ohadzuje eurovkami, skúste mu povedať, že nás môže podporiť. :)
PS1 : Bude fajn ak tento článok budete zdielať.


S láskou Vaša Alexandra :)

1 komentár: