utorok 22. novembra 2011

Odpustíš ty mne - ja odpustím tebe.

Odpustili ste niekedy?
Ľuďom, ktorí Vám ublížili alebo sebe?
Myslím tým naozaj odpustili ( bez formulky odpustím, ale nezabudnem ) ?
Mnohí z Vás budú kývať hlavami, že odpustili veľa krát, málokto však dokáže odpustiť naozaj..Takže ako to vlastne je?

XXX

Vôbec nejdem písať o tom,že na odpustenie potrebujeme čas, veľa preplakaných nocí, pozitívnych myšlienok a pomocnú ruku blízkych. Je to síce jedna z rád, ktorú si v rámci rozhovorov s priateľmi darujeme, ale ja osobne si myslím, že je to kravina. Žiaden kamarát Vám nepomôže odpustiť, to musíte dokázať my samy.
Môjho kamaráta podviedla frajerka, mali spolu byt, auto, riešili každý svoj biznis, poznali sa dokonale, ale ona nebola pri ňom šťastná. On to samozrejme nevedel ( alebo nechcel vedieť ) a tak sa jej život trochu zamotal a ona ho začala podvádzať s jeho dobrým priateľom.
Ja viem to sa nerobí.
Teda, nemalo by sa.
Raz ma viezol ma autom hore do mesta, bol mĺkvy, potom na mňa pozrel a spýtal sa ma:
- Myslíš, že ma Dana podvádza?
- Máš ten pocit?
- Cítim, že je to iné.
- Mal by si sa s ňou porozprávať.
- Neprizná sa.
- Poznám Danku, ak sa niečo v jej živote deje, nebude ti klamať.
- Nehneval by som sa, ak by ma podviedla, len chcem vedieť pravdu.

Ona mu to povedala, nechcela ho dávať do nádeje keď videla, že sa trápi, už nechcela seba presviedčať, že je šťastná i keď to tak vôbec nebolo. Vravela mu, že si ho váži, ale nemiluje ho. Pár mesiacov nežil, doslova, zapíjal svoj smútok v baroch a keď mu oťaželi oči vždy jej zavolal aby jej povedal,že jej to nikdy neodpustí a je štetka.
Hm.
Ona má dodnes výčitky svedomia za to, čo mu urobila a on má dodnes pošliapané ego, ktoré si zvyšuje náhodnými známosťami, ktoré ho na chvíľu zasýtia.

XXX

Ja viem, nie všetko sa da prehrýzť, zaceriť zuby, nadýchnuť sa a povedať si :fajn, je to jeho rozhodnutie.
Lenže ak odpustíme, bude sa nám žiť ľahšie. Naozaj.
Pretože akokoľvek nám niekto ublíži, neznamená to, že človeka, ktorý nás zranil, to neraní vôbec. Viem o čom hovorím, bojovala som so svojimi výčitkami svedomia veľmi dlho, za ľudí,ktorým som ublížila.
Rozdiel je však v tom,že ak mi niekto ublíži teraz, už si nekladiem otázku : prečo sa to stale práve mne?
Lebo, prečo by sa to práve mne nemalo stať?!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára